Μύηση στην καθημερινότητα ατόμων με αναπηρία όρασης- Μαθητές 3ο Γυμνασίου Βόλου σε δράσεις ευαισθητοποίησης με «Μάγνητες Τυφλούς»
Δημοσιεύσεις τοπικού τύπου  |  Θεάσεις: 154  |  A+ | a-

Στο πλαίσιο του εορτασμού της σημερινής Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία πραγματοποιήθηκε την Τρίτη με μεγάλη επιτυχία βιωματική δράση από εκπροσώπους του Σωματείου Αναπηρίας Όρασης «Μάγνητες Τυφλοί» με τη συνεργασία εκπαιδευτικών και μαθητών.

Η συγκεκριμένη βιωματική δράση πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο του 3ου Γυμνασίου Βόλου. Το διαφορετικό αυτό μάθημα ανέλαβε η πρόεδρος του Σωματείου Αναπηρίας Βόλου «Μάγνητες Τυφλοί», κ. Βιβή Τεμπέλη, κατόπιν πρόσκλησης της διευθύντριας κ. Ελένης Χατζηδημητρίου. Ειδικότερα, η κ. Τεμπέλη και οι συνεργάτες της μετέφεραν τις γνώσεις και την πολυετή εμπειρία τους σε θέματα αναπηρίας όρασης στους μαθητές της Α’ Γυμνασίου.

Από την πλευρά τους, οι μαθητές του σχολείου είχαν την ευκαιρία αφενός να συμμετάσχουν σε βιωματικές δραστηριότητες, όπως παιχνίδια για άτομα με αναπηρία όρασης, αφετέρου να συναισθανθούν τις ιδιαίτερες ανάγκες που έχουν τα άτομα με αναπηρία όρασης καθώς και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι αυτοί στην καθημερινότητά τους. Μάλιστα οι μαθητές με τον αυθορμητισμό που τους διακρίνει, εξέφρασαν πολλές απορίες και συμμετείχαν με προθυμία και ενθουσιασμό στα ομαδικά παιχνίδια.

Από τη μεριά της, η διευθύντρια του σχολείου, κ. Ελένη Χατζηδημητρίου, αφού ευχαρίστησε θερμά τους εκπροσώπους του Σωματείου, εξήρε την ανιδιοτελή κοινωνική προσφορά τους στην τοπική κοινωνία και τόνισε την ανάγκη για συχνότερη και πιο συστηματική ενημέρωση και συνεργασία της σχολικής κοινότητας με φορείς που προασπίζονται την κοινωνική αποδοχή και τον σεβασμό της διαφορετικότητας.

Μεταξύ άλλων, η κ. Ειρήνη Χανιά, υποδιευθύντρια του σχολείου, μοιράστηκε με την ομάδα μια προσωπική εμπειρία που είχε με ένα φιλικό της πρόσωπο, το οποίο έχασε την όρασή του και κατάφερε να πραγματοποιήσει όλους τους προσωπικούς του στόχους μέχρι τώρα.

Η συγκεκριμένη δράση εντάσσεται στο πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας με υπεύθυνη συντονίστρια την κ. Ελισάβετ Κυριάκου, η οποία τόνισε ότι με την παρουσία των «Μαγνήτων» τέθηκε ακόμα ένα λιθαράκι στην καλλιέργεια της ενσυναίσθησης στο διαφορετικό. Η ομάδα απαρτίζεται από τους εκπαιδευτικούς Γκιουλάκη Έλλη, Σουλικιά Αντώνη και Μανθογιάννη Μαρίνα.

Μαθητές της Α’ Τάξης Γυμνασίου περιέγραψαν στη «Θ» τις εμπειρίες τους από τη συμμετοχή στις βιωματικές δράσεις ερχόμενοι ουσιαστικά στη θέση ενός ατόμου με αναπηρία όρασης. Οι μαθητές μυήθηκαν σε πτυχές της καθημερινότητας των ατόμων με αναπηρία όρασης, όπως στα παιχνίδια τους, την κίνηση στους δρόμους και σε άλλα.

Ξεχωριστή εμπειρία

Ο μαθητής Μάριος Βερίλλης επισήμανε πως «η ζωή χωρίς την όραση είναι υπερβολικά δύσκολη. Και παρότι τα άτομα με αναπηρία όρασης προσπαθούν να προσαρμοστούν, θα υπάρχουν κάποιοι που θα τους δυσκολεύουν, όπως παρκάροντας τα οχήματά τους σε διαβάσεις δρόμων. Θα υπάρχουν, όμως, πάντα και οι άλλοι συμπολίτες που υπομονετικά θα βοηθήσουν τα άτομα με αναπηρία, που είναι με το μπαστουνάκι, να περάσουν στην απέναντι πλευρά του δρόμου βοηθώντας τους να τον διασχίσουν. Ας ελπίσουμε ότι η νέα γενιά θα είναι πιο ευαισθητοποιημένη σε αυτά τα ζητήματα».

Η Ηλιάνα Μπάναλη ανέφερε πως «τα μαθήματα με αναπηρία όρασης έχουν ανεπτυγμένη την αίσθηση της ακοής, και προσπαθούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες της καθημερινότητας. Είναι η ανάγκη οι πολίτες να στέκονται στο πλευρό αυτών των ανθρώπων».

Από την πλευρά του ο μαθητής Βασίλης Τάρες επισήμανε πως «μου έκαναν εντύπωση πώς μπορούν και λειτουργούν στην καθημερινότητά τους τα άτομα με αναπηρία όρασης. Επίσης συμμετείχα στο goalball και ήταν μια ξεχωριστή εμπειρία».
Ο μαθητής Ιορδάνης Γαϊτανίδης επισήμανε πως τα άτομα με αναπηρία όρασης αναπτύσσουν ιδιαίτερα την αίσθηση της ακοής και νιώθουν πολύ περισσότερα πράγματα. Επίσης αναπτύσσουν πολύ τη σκέψη τους. Με την ανάπτυξη της τεχνολογίας μπορεί η καθημερινότητά τους να γίνει ακόμη καλύτερη.

Από την πλευρά του ο Σπύρος Κράντας υπογράμμισε πως «οι συμπολίτες θα πρέπει να βοηθούν με τη στάση τους ακόμη περισσότερο τα άτομα με αναπηρία όρασης, όπως να μην παρκάρουν στις διαβάσεις. Με αυτή τη δράση που έγινε στο σχολείο μας, καταλάβαμε ακόμη περισσότερο την ανάγκη να τους βοηθάμε και ότι τα άτομα με αναπηρία είναι σαν εμάς
».

Top