Σύνδεση των εφήβων με τον πλούτο της ελληνικής γλώσσας - Συμμετοχή του 3ου Γυμνασίου Βόλου σε διαγωνισμούς και διάκριση
Βραβεύσεις-Διακρίσεις  |  Θεάσεις: 172  |  A+ | a-

Την ακόμη καλύτερη σύνδεση με την ελληνική γλώσσα και τον γραπτό λόγο πέτυχαν μαθητές του 3ου Γυμνασίου Βόλου που συμμετείχαν σε δύο πανελλήνιους διαγωνισμούς αποσπώντας μάλιστα και διάκριση στον ένα εξ αυτών. Πιο συγκεκριμένα το 3ο Γυμνάσιο Βόλου συμμετείχε στον 1ο Πανελλήνιο Μαθητικό αγώνα Νέας Ελληνικής Γλώσσας με την καθοδήγηση των φιλολόγων Κατερίνας Κατσούδα και Μπαλτά Παναγιώτας-Αγλαΐας και στον 3ο Πανελλήνιο Σχολικό Διαγωνισμό Συγγραφής Σεναρίου εκ διασκευής ελληνικού διηγήματος με υπεύθυνες καθηγήτριες τις κ.κ. Κατσούδα Αικατερίνη, φιλόλογο και Χανιά Ειρήνη καθηγήτρια Αγγλικής φιλολογίας.

Τα ονόματα των πέντε μαθητών της Γ’ τάξης που συμμετείχαν στον 1ο Πανελλήνιο Μαθητικό Αγώνα Νέας Ελληνικής Γλώσσας είναι: Ανδριάνης Αθανάσιος, Βασιλείου Αλέξανδρος, Παπαγιαννίτση Γεωργία, Παπαδόπουλος Δημήτριος, Τρικιώνη Ελένη. Τα ονόματα των τεσσάρων μαθητών της Γ’ τάξης που συμμετείχαν στον 3ο Πανελλήνιο Σχολικό Διαγωνισμό Συγγραφής Σεναρίου  εκ διασκευής ελληνικού διηγήματος είναι: Καραμπεροπούλου Μελίνα και Τσίκλα Νικολέτα Ελευθερία (διακρίθηκαν), Διχτά Ελένη και Κοίλια Κωνσταντίνα.

Η υποδιευθύντρια του 3ου Γυμνασίου Βόλου κ. Κατερίνα Κατσούδα τόνισε πως φέτος οι μαθητές συμμετείχαν σε πρώτο πανελλήνιο μαθητικό αγώνα νέας ελληνικής γλώσσας που διοργάνωσε ο σύλλογος αποφοίτων φιλοσοφικής σχολής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Ο αγώνας έγινε διαδικτυακά, συμμετείχε μια πενταμελής ομάδα μαθητών και ο στόχος ήταν να ενισχυθεί το ενδιαφέρον των παιδιών για την ελληνική γλώσσα, να αναπτύξουν δεξιότητες που σχετίζονται με την κατανόηση και την παραγωγή του γραπτού και προφορικού λόγου. Θέλουμε τα παιδιά να παίρνουν το θάρρος και να δοκιμάζουν τις δυνατότητές τους, ενώ μέσα από τον διαγωνισμό μπορούν να ενισχύσουν τις δεξιότητες τους, αλλά και πράγματα που δεν τα ήξεραν, να τα ανακαλύψουν για τον εαυτό τους. Εμείς θέλουμε να αξιοποιήσουμε διάφορα κείμενα και να συμβάλλουμε στον εμπλουτισμό του λεξιλογίου τους και παράλληλα να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας. Παράλληλα το σχολείο μας συμμετείχε και στον 3ο πανελλήνιο σχολικό διαγωνισμό συγγραφής σεναρίου εκ διασκευής ελληνικής διηγήματος που διοργάνωσε η καλλιτεχνική επιτροπή Ηλιούπολης της Λέσχης Τέχνης και Πολιτισμού της Ένωσης Σεναριογράφων Ελλάδος με αφορμή την παγκόσμια ημέρα παιδικής λογοτεχνίας και βιβλίου. Ο διαγωνισμός αφορούσε μαθητές Β’ και Γ’ τάξης Γυμνασίου και έπρεπε οι μαθητές μέσα από το διήγημα του Αντώνη Σαμαράκη «Ζητείται Ελπίς» που το διδάσκονται στο σχολείο, να εμπνευστούν, να διεισδύσουν στη ματιά του λογοτέχνη και να συγγράψουν ένα σενάριο, χωρίς όμως να χαθεί το αντιπολεμικό μήνυμα που θέλησε να περάσει ο συγγραφέας. Και ήταν εντυπωσιακό που τα παιδιά διαμόρφωσαν κάτι μοναδικό. Τα παιδιά χρειάστηκε να παρακολουθήσουν δύο επιμορφωτικά σεμινάρια για τη διαμόρφωση σεμιναρίου. Σε αυτό τον διαγωνισμό λάβαμε έπαινο αφού διακριθήκαμε ανάμεσα στα έξι γυμνάσια.


Οι εντυπώσεις των μαθητών

Από τον πρώτο διαγωνισμό που συμμετείχε το γυμνάσιο, η μαθήτρια Γεωργία Παπαγιανίτση τόνισε πως «πρέπει οι έφηβοι όχι μόνο να διατηρούν, αλλά και να διευρύνουν το ελληνικό λεξιλόγιο, να μάθουν περισσότερες ελληνικές λέξεις».
Ο Δημήτρης Παπαδόπουλος πρόσθεσε πως οι νέοι μπορούν να διευρύνουν το λεξιλόγιό τους διαβάζοντας βιβλία, εφημερίδες που χρησιμοποιούν ωραίο λεξιλόγιο. Όσο περισσότερες λέξεις ξέρει κανείς, τόσο καλύτερα και πιο βαθιά μπορεί να σκέφτεται και να αντιλαμβάνεται τον κόσμο.
Ο Θανάσης Ανδριάνης σημείωσε πως οι έφηβοι αφιερώνουν χρόνο στα διαδικτυακά μέσα για να επικοινωνούν με τους φίλους, όμως θα πρέπει να προσεγγίσουν και τον γραπτό λόγο, τα βιβλία.
Από την πλευρά του ο Αλέξανδρος Βασιλείου εξέφρασε την ικανοποίησή του από τη συμμετοχή στο διαγωνισμό και την προσπάθεια εμπλουτισμού του λεξιλογίου.
Η Ελένη Τρικιώνη σημείωσε πως η ελληνική γλώσσα έχει ένα πολύ πλούσιο λεξιλόγιο, και αν το μάθουμε, θα μπορούμε να κατανοούμε ακόμη καλύτερα τα μηνύματα των κειμένων προσεγγίζοντας καλύτερα τον γραπτό λόγο.


Διάκριση για το σενάριο

Οι μαθήτριες που συμμετείχαν στον διαγωνισμό με τη διασκευή σεναρίου, εξέφρασαν τον ενθουσιασμό τους. Η μαθήτρια Μελίνα Καραμπεροπούλου τόνισε πως ήταν μια ιδιαίτερη διαδικασία η μετατροπή ενός συγγραφικού κειμένου σε σενάριο, οπότε ήταν μια πρωτόγνωρη εμπειρία. Και ήταν θετικό που πετύχαμε αυτή τη διάκριση.

Από την πλευρά της η Ελένη Διχτά σημείωσε πως ο διαγωνισμός αποτέλεσε μια πολύ όμορφη εμπειρία για εμάς. Συνεργαστήκαμε και βάλαμε τη φαντασία μας στο σενάριο το οποίο είχε ένα αντιπολεμικό μήνυμα.

Η Κωνσταντίνα Κοίλια τόνισε πως «η όλη ενασχόλησή μας θα μας βοηθήσει και στα γραπτά κείμενα για να εκφραζόμαστε πιο δομημένα και με καλύτερο τρόπο. Μάλιστα δημιουργήσαμε ένα σενάριο βάζοντας πολλά δικά μας στοιχεία».

Σε δήλωσή της διευθύντρια του 3ου Γυμνασίου Βόλου Δρ. Φιλόλογος κ. Ελένη Χατζηδημητρίου τόνισε τα εξής: «Αξίζουν θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές και στις μαθήτριες του σχολείου μας που τόλμησαν να δοκιμάσουν τόσο τις γνώσεις τους αλλά και την έμπνευσή τους. Θα πρέπει να αναφέρουμε τη συμβολή των καθηγητριών τους, οι οποίες μύησαν τους μαθητές τους και “ξεκλείδωσαν” τις μύχιες σκέψεις τους».

Top